دلایل طول عمر بالای غول ژاپنی تویوتا

دلایل طول عمر بالای غول ژاپنی تویوتا

همه ما میدانیم که محصولات شرکت تویوتا در طول عمر و دوام ، رقیب ندارد ، اما چرا این خودروها به این ویژگی ها معروف هستند؟ آیا نکته خاصی در آنها وجود دارد که ما از آنها بی خبریم؟ برای پیدا کردن جواب این سوال ، باید در ادامه ، قاله ای که توسط تیم آی آر لوکس کارز جمع آوری شده است را بخوانید تا متوجه منظورمان شوید.

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت ژاپنی است از سال 1937 تاکنون با قدرت در حال فعالیت است و به این 9 دلیل محصولات آن طول عمر بالایی دارند:

دلیل اول ، کیفیتی معروف به OEM

همه ما میدانیم که محصولات شرکت تویوتا در طول عمر و دوام ، رقیب ندارد ، اما چرا این خودروها به این ویژگی ها معروف هستند؟ آیا نکته خاصی در آنها وجود دارد که ما از آنها بی خبریم؟ برای پیدا کردن جواب این سوال ، باید در ادامه ، قاله ای که توسط تیم آی آر لوکس کارز جمع آوری شده است را بخوانید تا متوجه منظورمان شوید. OEM مخفف عبارت Original Equipment Manufacture یعنی تولید کننده‌ی اصلی تجهیزات است. که محصولات خود را با کیفیت بالا و بازدهی بهتر میسازد. برای مثال ، تویوتا صفحه نمایش خود را از شرکت سامسونگ بعنوان تولیدکننده اصلی خریداری و روی خودروهای خود نصب می کند

تویوتا

دلیل دوم ، مواد اولیه بادوام

دلیل دوم کیفیت و عمر طولانی موتورهای ساخت این شرکت است. موادی که برای تولید موتورهای این خودروها بکار گرفته می شود بسیار خاص و بادوام هستند و همین امر ، باعث افزایش طول عمر موتور می شود و به همین راحتی نمیتوان یه موتور تویوتا رو خراب کرد در بعضی مواقع حتی دیده شده که موتورهای تویوتا ، دچار کاهش سطح روغن شده اند اما آسیبی به موتور وارد نمی شود چرا که از مواداولیه بسیار مرغوب بهره می برد.

دلیل سوم، تست های زیاد خودروهاست

دلیل سوم تست های زیاد است، هر خودرویی که طراحی می‌شود قبل از اینکه به بازار عرضه گردد ، با حساسیت و اهمیت بالایی مورد آزمایش و تست های فراوانی قرار می‌گیرد و ممکن است تحت نظر هزاران آزمایش برای تایید کیفیت ساخت، عملکرد و ایمنی خودروها قرار بگیرد و به همین دلیل ، زمانی که شما خدایی نکرده دچار حادثه می شوید ، کمترین آسیبی به راننده و سرنشینان وارد شده و خودرو نیز دچار اشکال جدی نمی شود حتی بعضا دیده شده که تویوتا برای عبور از رودخانه های عمیق نیز ، مشکلی ندارد.

دلیل چهارم ، یه تیم مجرب

دلیل چهارم انجام تحقیقات زیاد توسط یک تیم درجه یک تحقیقاتی است تا اطمینان حاصل شود که تمامی ویژگی های خودرو به خوبی کار می کنند به طور کلی وظیفه این تیم بررسی نکات ایمنی و آپشن های حیاتی در خودروست ، چک کردن کیسه های هوا ، رادارها و سنسورها از جمله وظایف تیم مجرب تویوتاست تا قبل از هراتفاقی ، عکس العمل مناسب را نشان دهند

تویوتا

دلیل پنجم : بدنه مستحکم

دلیل پنجم طول عمر بالای خودروهای سرزمین سامورائی ها استفاده از بهترین مواد و متریال است، محصولات این شرکت همیشه از نوع خاصی متریال و آلیاژ فولاد استفاده می کند انواع فولاد همانند فولاد ملایم، فولاد گالوانیزه و فولاد با استحکام فوق العاده بالا در محصولات تویوتا به کار می رود این در حالی است که ، برای مثال ممکن است بعضی از برند های خودروسازی دیگر بدلیل استفاده از پلاستیک در ساخت خودرو خیلی سریع فرسوده شوند مثلا جلوپنجره در محصولات تویوتا اکثرا از فولاد نرم است اما در برخی برندهای تازه وارد چینی از جلوپنجره های پلاستیکی استفاده می شود.

دلیل ششم ، تمرکز

دلیل ششم تمرکز بر اصول است، برای مثال بعضی خودروسازی ها ممکن است برای اینکه نوآورانه باشند روی افزودن یک فناوری جدید تمرکز کنند اما در عین حال عملکرد خودشان را فراموش کنند ،درحالیکه ژاپنی ها بر روی تکمیل کردن اصول اولیه خود تاکید زیادی دارند و این به افزایش کیفیت کمک کرده است. برای مثال خودروسازان آلمانی هرساله با نوآوری های نسبتا جدید وارد بازار می شوند اما ژاپنی ها تلاش دارند ، که اول از همه کیفیت سابق را حفظ کنند و بعد وارد نوآوری شوند. این اتفاق در محصول با کیفیتی همچون لندکروز دیده شده است. سال هاست که این خودرو با همان شکل و شمایل و همان امکانات عرضه میشد اما در سال های اخیر دچار تحولی شگرف شد.

تویوتا

دلیل هفتم ، ایستادگی در مقابل بروزرسانی

دلیل هفتم بروزرسانی کمتر است بدلیل اینکه این شرکت معتقد است اگر خودروهایشان خوب کار کنند نیازی به بروزرسانی نیست البته این ویژگی تویوتا ، دو وجه خوب و بد دارد ، اول اینکه مشتری ها معمولا خودرویی را میپسندن که چندان تغییری نکند ، و اصالت خودرو حفظ شود. برای مثال اکثر ایرانی ها هنوز شکل و شمایل لندکروزهای قدیمی را دوست دارند، به بنز کپل علاقه وافری نشان می دهند وجه دیگر این ایستادگی در برابر بروزرسانی ، چندان خوشایند ، اسپرت پسندها نیست و آنها دوست دارند خودروهایی با چهره جدید و تهاجمی تر داشته باشند

دلیل هشتم ، ریزبینی و توجه به جزییات

دلیل هشتم توجه زیاد به جزئیات است، این عادت ژاپنی ها است که روی جزئیات توجه بسیاری کنند، ماشین های تویوتا موتورز بیش از حد مهندسی شده اند و فقط به اینکه خودرو خوب باشند اعتقاد ندارند، بلکه می‌خواهند خودروهایی با طول عمر بیشتر تولید کنند برای مثال توجه به خطوط بدنه برای آیرودینامیک بیشتر ، یا حتی جزییات چراغ و گرافیک فوق العاده آن برای نوردهی بیشتر ، شما را حیرت زده می کند. ژاپنی این وسواس را در داخل کابین خودرو هم دارند و چنان با چرم و فلز بازی می کنند که انگار سوار یک سفینه فضایی می شوید نه یک خودرو

دلیل نهم ، تجربه حرفه ای ها

دلیل نهم ساخت قطعات بصورت دستی است، هر قطعه توسط افراد حرفه ای بصورت دستی ساخته می‌شود، این کار باعث می‌شود تا قطعات دوام بیشتری داشته باشند و به همین راحتی از جای اصلی خارج نشده و خراب نشوند. بنظر شما کدام یکی از این اصول را خودروسازان داخلی ما انجام می دهند؟

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *