نیسان مورانو 2025: لوکس، قدرتمند و نوآور

نیسان مورانو 2025: لوکس، قدرتمند و نوآور

نیسان مدل 2025 مورانو را یک "پناهگاه جاده‌ای" نامیده است. این اولین مورانو است که صندلی‌های جلوی ماساژور را به‌عنوان یک گزینه ارائه می‌دهد، اگرچه همه مدل‌های مورانو یک کابین دیجیتال جدید با دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی دارند. همچنین، برای اولین بار در این خودرو، چرخ‌های 21 اینچی در نسخه‌های Platnum موجود است. سیستم ایمنی Nissan Safety Shield 360 به صورت استاندارد در این خودرو ارائه می‌شود. این خودرو از جلو تا عقب به طور کامل بازطراحی شده و زیر کاپوت هم پیشرانه‌ای جدید دارد که جعبه‌دنده پیوسته (CVT) که محبوب نبود را کنار گذاشته است.

با توجه به اینکه مدل قبلی مورانو در سال 2015 معرفی شده بود، شاید برخی از افراد مدل جدید را دیرهنگام بدانند. با این حال، همه می‌توانند آن را بزرگتر بخوانند، هرچند کمی بزرگتر؛ نسل چهارم این کراس‌اوور 2.6 اینچ عریض‌تر و تقریباً 2 اینچ ارتفاع بیشتری از زمین دارد. طول و ارتفاع کلی تقریباً مشابه مدل قبلی است و فاصله محورها نیز همان 111.2 اینچ باقی مانده است. این ابعاد به فضای داخلی مشابهی منجر شده که فضای پای عقب کمی کمتر (36.3 اینچ) و فضای پای جلو کمی بیشتر (44.3 اینچ) است.

با این حال، جذابیت مورانو هرگز به ابعاد داخلی جزئی مربوط نبوده است. از زمان عرضه‌اش در سال 2003، ادعای شهرت این کراس‌اوور به طراحی خاص آن بوده و همچنان این موضوع صدق می‌کند. نیسان از یک طرح چراغ‌های تقسیم‌شده استفاده کرده و چراغ‌های جلوی بزرگ و زوایای متضاد شدید را کنار گذاشته و به جای آن از چراغ‌های نازک در بالای یک جلوپنجره تقریباً متقارن بهره برده است. این طراحی تا حدی به خودروی Kicks جدید شباهت دارد، اما نیسان همچنان طرح V-Motion را در مرکز جلوپنجره مورانو با یک چهره پهن و خندان و چراغ‌های LED در گوشه‌های جلوپنجره حفظ کرده است.

در داخل کابین نیز یک بازطراحی گسترده و بسیار مورد نیاز انجام شده است. دو صفحه‌نمایش دیجیتال مذکور ویژگی برجسته داخلی مدل 2025 مورانو هستند که تقریباً تمامی کلیدهای فیزیکی را حذف کرده و کنترل‌های دیجیتال و لمسی مشابه با مدل آریا جایگزین آن‌ها شده است. فناوری گوگل به‌صورت داخلی نصب شده و بخشی از بسته فناوری است که شامل گزینه‌هایی مانند ProPilot Assist 1.1، نمای Invisible Hood برای "دیدن" از طریق موتور، و دوربین 3D Intelligent Around View است.

همراه با این بازطراحی کامل، یک پیشرانه کاملاً جدید نیز معرفی شده است. موتور V6 قدیمی و CVT به طور کامل حذف شده‌اند و جای خود را به یک موتور توربوشارژ 2.0 لیتری با تراکم متغیر داده‌اند که با یک جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک ترکیب شده است. این موتور در مورانو 241 اسب بخار قدرت و 260 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. این یعنی 19 اسب بخار کمتر از مدل قبلی، اما گشتاور آن 20 پوند-فوت افزایش یافته است. در مورد جعبه‌دنده، به‌صورت استاندارد چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد و سیستم چهارچرخ محرک به‌عنوان یک گزینه موجود است.

قیمت مدل 2025 مورانو نزدیک به تاریخ عرضه که برای اوایل سال آینده تعیین شده است، اعلام خواهد شد. با توجه به قیمت‌های کنونی، انتظار می‌رود قیمت اولیه آن از محدوده 40 هزار دلار شروع شود و نسخه چهارچرخ محرک Platnum با سقف قیمت احتمالی بیش از 50 هزار دلار عرضه شود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *