معرفی اولین شاسی بلند ایرانی

معرفی اولین شاسی بلند ایرانی

از بهمن ماه سال گذشته بود که تولید انبوه ری را استارت خورد. خودرویی که میتوان آن را بعنوان نقطه عطفی در صنعت خودروسازی ایران نامید. به دلیل اینکه ری را اولین شاسی بلند تولید شده در داخل کشور می باشد. این خودرو که در کلاس کراس اوور های شهری قرار میگیرد با تولید انبوه در چند ماه آینده به خریداران تحویل داده میشود. ری را در این بازار رقبای چینی سر سختی را در پیش رو دارد. از جمله رقبای اصلی ری را میتوان به ایکس ۲۲ کراس یا ایکس ۳۳ کراس، چانگان cs35 و جک S3‌ اشاره کرد.
برای بررسی کامل این کراس اوور همراه تیم آی آر لوکس کارز باشید.

بخش فنی ریرا

در زمینه پیشرانه و مشخصات فنی ری را از تمامی رقبای خود یک سر و‌ گردن بالاتر است. این کراس اوور که با موتور ملی و بهینه شده ی EF7P TC عرضه میشود، قدرت و شتاب قابل ملاحظه ای را به راننده منتقل میکند. این پیشرانه که همان موتور دنا پلاس توربوشارژ می باشد، دستخوش تغییراتی مهم شده، که همین موضوع باعث افزایش راندمان و قدرت آن نیز شده است. ری را در بخش انتقال قدرت، از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با اهرم تعویض دنده ی الکتریکی بهره می برد. حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب بخار و‌ گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری از جمله مشخصات این پیشرانه می باشد.

طبق گفته کمپانی این موتور در بحث مصرف سوخت بسیار بهینه شده است و سوختی کمتر از هفت لیتر را در هر صد کیلومتر پیمایش، لازم دارد. ری را با طول، عرض و ارتفاعی معادل 4334، 1808 و 1638 میلی متر و فاصله ی بین دو محور 2590 میلی متری در سگمنت B کراس اوور ها قرار میگیرد. شتاب ریرا طبق گفته کارخانه حدود 10.4 ثانیه بوده و بیشینه ی سرعت این خودرو حدود 195 کیلومتربرساعت می باشد، که برای این کراس‌اور 1425 کیلوگرمی، عدد قابل قبولی است. حجم باک ریرا نیز حدود 50 لیتر می باشد.

تجهیزات رفاهی و ایمنی ریرا

ری را با ترمز پارک برقی (EPB)، سامانه ترمز اتوماتیک (Auto Hold)، سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کمک ترمز(BAS) عرضه میشود. این خودرو هم چنین دارای فرمان برقی با قابلیت تنظیم ستون در چهار جهت و کلیدهای کنترلی روی فرمان، نمایشگر دوگانه (نمایشگر جلو آمپر دیجیتال 12 اینچی و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی 12 اینچی با 9 بلندگو)، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، خروجی برق 12 ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای بازکردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، در برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دوربین دید 360 درجه و رادار نقطه کور می باشد.

طراحی داخلی و خارجی ریرا

ری را همچون رقبای چینی خودش، از نمای جلو مجهز به چراغ های ال ای دی و جلو پنجره بزرگ می باشد. چراغ های اصلی در دل سپر این خودرو جای گرفته اند و تنها نکته ای که خیلی به چشم می آید، نداشتن لنز در کاسه چراغ ها می باشد. در این روز ها نبود یک لنز مناسب برای خودرویی در این سطح، اصلا قابل قبول نیست. در بخش داخلی اما سعی شده که تمامی موارد رعایت شود. یک صفحه مانیتور بزرگ در کنار صفحه کیلومتر دیجیتالی، بخش زیادی از نمای کابین را به خود اختصاص داده اند. در مجموع طراحی کابین این کراس اوور وطنی، میتواند نمره قابل قبولی بگیرد، اما از طراحی ظاهری آن نمیتوان به راحتی گذشت.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *